Doorgaan naar hoofdcontent

Storage boxen pimpen

 








Blog Artjournallen met Jeannette’sCreaties
Storage boxen pimpen


Hoe leuk is het als je word gevraagd om in het vaste Design team van GoedkoopsteHobby.nl te komen.

Natuurlijk heb ik ja gezegd omdat ik Jeannette (55) getrouwd en moeder van 2 mooie kinderen ( zoon en dochter) trotse oma van 3 kleinzoons ( 6, ruim 2,5 en 10 weken) en een kleindochter (4) het heerlijk vind om te kliederen met verf enz.

Dit is mijn tweede blog maar de eerste als vast teamlid.

Omdat ik niet van het kaarten maken ben wil ik jullie meenemen in mijn hobby artjournallen. Deze keer heb ik gekozen om de mooie Paper Storage boxen te gaan pimpen. Erg leuk om te doen en het eindresultaat is dat je 5 mooie boxen hebt om je papier in weg te ruimen.

Natuurlijk kun je deze technieken ook voor het kaarten maken gebruiken, dus best veelzijdig te gebruiken.

Mocht je vragen hebben mag je me altijd een PB sturen op Jeannette’sCreaties op Facebook.

Ook zou ik het erg leuk vinden om jullie projecten te zien dus kom maar op met de foto’s.

Voor nu gaan we snel beginnen met dit leuke project.

Benodigdheden



https://www.goedkoopstehobby.nl/details/391927/spectrum-noir-glitter-paste-silver-moon/


Bewerk al je boxen met gesso. !!Voor en achterkant ook) Laat dit even goed drogen, intussen kun je de afbeeldingen alvast uit het rijstpapier halen. Dit gaat t makkelijkste met een dun penseel die je iets nat maakt en daarmee langs de afbeelding gaat. Dan kun je deze er zo “uit scheuren “

Gooi de restjes niet weg deze kun je gebruiken op de voor of achter kanten en anders voor een ander project. Je kunt ook op de restjes tekstjes stempelen en deze ook op de boxen plakken (inkt wel even goed laten drogen)


Je kunt alle kanten van de boxen bewerken, zodat je ze apart kunt gebruiken. Ik heb gekozen om van 2 boxen 1 kant te bewerken en de voor en achterkant, omdat ik ze tegen elkaar aan wil zetten. Wel heb ik de andere kanten even een kleurtje gegeven.

Let op als je van 2 boxen 1 kant bewerkt dat je van de tweede box de “andere kant” bewerkt.


Leg het rijstpapier op de boxen (kijk wat jij het mooiste vind) en lijm het dan op de boxen met de decoupage lijm. Begin in het midden en “strijk” voorzichtig met je kwast naar de buitenkanten. Zorg dat het goed vast zit aan de randen.




Doe alle boxen in 1 keer dat scheelt met kwast schoonmaken. Dit laat je weer heel goed drogen.

Schilder vlakken op je boxen (hoeft niet netjes dit is nog steeds ondergrond) Ja ik weet het dit ziet er echt niet uit, maar dat komt goed.



Laat alles weer goed drogen.

Pak nu een mooi stencil( ik heb een bloemen stencil gepakt maar dat hoeft natuurlijk niet)Leg het stencil op de box waar jij denkt waar de “high lights”moeten komen met de spectrum noir glitter paste,want ja het zijn echt “high lights” (zoveel glitter echt geweldig) Helaas is dit op de foto niet echt te zien Breng met de spatel een klein beetje pasta over je stencil. (veeg door de openingen van je stencil)

Helaas hier geen foto van, omdat ik het zelf even verkeerd om had gedaan😂


Weer goed laten drogen( ik heb het een nacht laten liggen) Stempel en scribble je boxen lekker vol met stempels en posca stiften.


Eventueel kun je op de voorkanten nog kaartjes plakken wat je in de boxen bewaard. Zelf heb ik hier voor nu niet voor gekozen, misschien ga ik dat nog doen als ik weet wat ik er in ga bewaren.

Zet de boxen in elkaar en je project is klaar.


Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten of gaan genieten. Zelf heb ik er met heel veel plezier aan gewerkt

mijn voorkanten
mijn zijkanten


Groetjes en heel veel liefs van mij.


P.S. mocht je na dit te hebben gezien vragen hebben of wil je dat ik speciaal iets uitlicht laat het me dan even weten......Jeannette'sCreaties op Facebook

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

STERKTE (met de zonnebloem van Marianne Design)

STERKTE Hallo allemaal, Deze keer heb ik voor  GoedkoopsteHobby.nl , en vooral voor jullie natuurlijk, een 'STERKTE' kaart gemaakt met de mooie nieuwe zonnebloem stans  van Marianne Design. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het idee op pinterest heb gezien, maar dit waren allemaal vrolijke gele zonnebloemen. Ik wil je juist laten zien dat je met deze stans ook een mooie stemmige kaart kunt maken. Hieronder laat ik je m.b.v. foto's zien hoe ik deze kaart gemaakt heb. Ik heb de zonnebloem twee keer gestanst uit lichtgrijs linnen cardstock. Bewaar het overgebleven cardstock en het rondje dat uit de zonnebloem komt. Beide zonnebloemen heb ik net zolang over elkaar heen geschoven tot ik ze mooi op elkaar vond liggen. Daarna heb ik ze net iets over de helft doorgesneden langs de blaadjes. Van de ene heb ik de blaadjes allemaal opgebold, de ander blijft plat.  Ik heb wat lijm langs de rand gedaan (zie onderstaande foto) en beide delen op elkaar geplakt. Het is niet erg als

Winnen / Give away

   Winactie onder onze volgers  Wat verloten we? We gaan elke maand een hobbypakket verloten met daarin 50 verschillende hobbyproducten. Zoals Stempels, snijmallen, stiften, klei en ga zo maar door. Elke maand een nieuw pakket.  Dus blijf ons volgen zodat je elke maand weer kans maakt op een hobbypakket helemaal voor niks!! Hoe doe je mee? Wil je kans maken op deze vette prijs? Om kans te maken is het noodzakelijk dat je https://goedkoopstehobbynl.blogspot.com/ volgt via de knop aan de rechterkant. En dat je 1 van de blogs die wij online hebben gezet te delen.  Volg je ons al? Dan hoef je verder geen actie te ondernemen. Dan hoef je alleen elke maand dat je mee wilt doen, een blog van ons te delen op jouw favoriete plek.  Naast het volgen op ons blog kun je ons ook volgen op Facebook:  https://www.facebook.com/goedkoopstehobby.nl/ Meedoen kan tot… Je kunt tot aan het eind van elke maand meedoen aan deze actie. Daarna trekken we de winnaars deze volgen rond de 5de van elke maand.  Heb j

Booh 🎃.......

Halloween op komst... 🎃👻🎃👻 De gezellige tijd , van lichtjes en leuke avondjes komen er weer aan. Met het oog op 👻 Halloween,  heb ik sprookjes gemaakt. Ik heb Cernit gebruikt. Night Glow/ glow in the dark. Heel simpel om te maken, met een super leuk resultaat. En in de nacht licht het ook nog op. Dit zijn de spulletjes die ik gebruikt heb. Vaasjes. Glazen bolletjes. (Aan gebrek bij katoen bolletjes) 3 pakjes cernit klei. En een roller , en mesje.  Ik Heb er stukjes van gemaakt. En tot een plak gerold. Ik doe dit door mijn pasta machine, maar met de hand en een fles is dit ook mogelijk. Het moet wel goed door gekneed worden , anders krijg je luchtbelletjes. De plak klei heb ik in drie stukken gesneden. 1 pakje voor 1 spookje. Dit is mijn basis. Alles flesjes zijn goed. Voor het bolletje zou je ook een knikker, katoenen bol of keukenrol bolletje met zilverfolie erover heen kunnen gebruiken. Maar denk er aan dat