Doorgaan naar hoofdcontent

STERKTE (met de zonnebloem van Marianne Design)

STERKTE


Hallo allemaal,

Deze keer heb ik voor GoedkoopsteHobby.nl, en vooral voor jullie natuurlijk, een 'STERKTE' kaart gemaakt met de mooie nieuwe zonnebloem stans
 van Marianne Design. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het idee op pinterest heb gezien, maar dit waren allemaal vrolijke gele zonnebloemen. Ik wil je juist laten zien dat je met deze stans ook een mooie stemmige kaart kunt maken.

Hieronder laat ik je m.b.v. foto's zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.

Ik heb de zonnebloem twee keer gestanst uit lichtgrijs linnen cardstock. Bewaar het overgebleven cardstock en het rondje dat uit de zonnebloem komt.


Beide zonnebloemen heb ik net zolang over elkaar heen geschoven tot ik ze mooi op elkaar vond liggen. Daarna heb ik ze net iets over de helft doorgesneden langs de blaadjes. Van de ene heb ik de blaadjes allemaal opgebold, de ander blijft plat. 


Ik heb wat lijm langs de rand gedaan (zie onderstaande foto) en beide delen op elkaar geplakt. Het is niet erg als dat niet heel precies gebeurt, want dat zie je later toch niet.


     voorkant:

    achterkant:

Uit de overgebleven stukjes zonnebloem heb ik alle 'hele' blaadjes gesneden, die met bolle zijkanten.
Ook deze blaadjes heb ik opgebold.


Ik heb van de halve zonnebloemen alleen alle puntjes beΓ―nkt met zwarte distress inkt. De losse blaadjes heb ik iets ruimer beΓ―nkt. Vervolgens heb ik de losse blaadjes mooi verdeeld op de halve zonnebloem geplakt.


Voor het hart van de zonnebloem heb ik een ronde basis mal gebruikt, één die net iets groter is dan de cirkel van de zonnebloem. Ik heb het uit donker antraciet cardstock gestanst. Met een prikpen heb ik er willekeurig allemaal gaatjes in geprikt.


Het rondje dat uit de zonnebloem komt, heb ik opgebold en onder het zwarte 'hart' 
geplakt.



Uit zwart cardstock heb ik een basiskaart van 14,5 cm x 29 cm gesneden en dubbelgevouwen. Daarop heb ik het overgebleven lichtgrijze linnen cardstock (13,5 cm x 13,5 cm) geplakt.


Daarop heb ik een bruingrijs stukje cardstock van 13,1 cm x 13,1 cm geplakt. Ik heb de zonnebloem en het zwarte 'hart' er even los opgelegd om de goede plaats te bepalen. Het 'hart' ligt iets over de binnenste rand van de zonnebloem.


Langs het 'hart' heb ik een lijntje getrokken, het 'hart' heb ik er toen afgehaald en langs de binnenkant van de zonnebloem heb ik ook een lijntje getrokken.



De zonnebloem heb ik daarna als eerste op de kaart vast geplakt, tegen de uitgetekende lijn. Op de achterkant, in het midden van het zwarte 'hart' heb ik 3mm dik 3D tape geplakt, zodat het 'hart' mooi bol blijft na het plakken. De rand heb ik ingesmeerd met lijm en vervolgens heb ik deze ook tegen de uitgekende lijn op de kaart geplakt.


Tot slot heb met een pons een heleboel vlindertjes uitgeponst en deze eerst gerangschikt op de kaart. 


Toen ik tevreden was, heb ik ze stuk voor stuk op de kaart geplakt. Daarvoor heb ik een vlindertje er voorzichtig afgehaald, een druppeltje lijm op de kaart op de plek van het vlindertje gedaan en het vlindertje iets dubbelgevouwen (voor het 3D effect) m.b.v. een pincet in het druppeltje lijm gedrukt.
Tot slot heb ik met een tekststempeltje 'STERKTE' rechts onder in de hoek gestempeld.

En dan is dit het eindresultaat:


Ik heb deze kaart gemaakt om je te laten zien dat je deze mooie zonnebloem stans ook op een andere manier kunt gebruiken.

Lieve creatieve groetjes van Anita.


De materialen die ik gebruikt heb van GoedkoopsteHobby.nl vind je hieronder. Als je op link klikt, kom je rechtstreeks bij het artikel.



Verder heb je het volgende nodig om deze kaart te maken:
- zwart cardstock 14,5 cm x 29 cm
- licht grijs linnen cardstock 13,5 cm x 27 cm
- bruingrijs cardstock 13,1 cm x 13,1 cm
- zwarte stempelinkt om te vegen en voor de tekst
- tekst stempel
- vlinderpons
- (snij)liniaal, mes, schaar, opbolpen, prikpen, potlood, lijm, tissue tape, 3D tape





 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Winnen / Give away

   Winactie onder onze volgers  Wat verloten we? We gaan elke maand een hobbypakket verloten met daarin 50 verschillende hobbyproducten. Zoals Stempels, snijmallen, stiften, klei en ga zo maar door. Elke maand een nieuw pakket.  Dus blijf ons volgen zodat je elke maand weer kans maakt op een hobbypakket helemaal voor niks!! Hoe doe je mee? Wil je kans maken op deze vette prijs? Om kans te maken is het noodzakelijk dat je https://goedkoopstehobbynl.blogspot.com/ volgt via de knop aan de rechterkant. En dat je 1 van de blogs die wij online hebben gezet te delen.  Volg je ons al? Dan hoef je verder geen actie te ondernemen. Dan hoef je alleen elke maand dat je mee wilt doen, een blog van ons te delen op jouw favoriete plek.  Naast het volgen op ons blog kun je ons ook volgen op Facebook:  https://www.facebook.com/goedkoopstehobby.nl/ Meedoen kan tot… Je kunt tot aan het eind van elke maand meedoen aan deze actie. Daarna trekken we de winnaars deze volgen rond de 5de van elke maand.  Heb j

Booh πŸŽƒ.......

Halloween op komst... πŸŽƒπŸ‘»πŸŽƒπŸ‘» De gezellige tijd , van lichtjes en leuke avondjes komen er weer aan. Met het oog op πŸ‘» Halloween,  heb ik sprookjes gemaakt. Ik heb Cernit gebruikt. Night Glow/ glow in the dark. Heel simpel om te maken, met een super leuk resultaat. En in de nacht licht het ook nog op. Dit zijn de spulletjes die ik gebruikt heb. Vaasjes. Glazen bolletjes. (Aan gebrek bij katoen bolletjes) 3 pakjes cernit klei. En een roller , en mesje.  Ik Heb er stukjes van gemaakt. En tot een plak gerold. Ik doe dit door mijn pasta machine, maar met de hand en een fles is dit ook mogelijk. Het moet wel goed door gekneed worden , anders krijg je luchtbelletjes. De plak klei heb ik in drie stukken gesneden. 1 pakje voor 1 spookje. Dit is mijn basis. Alles flesjes zijn goed. Voor het bolletje zou je ook een knikker, katoenen bol of keukenrol bolletje met zilverfolie erover heen kunnen gebruiken. Maar denk er aan dat