Doorgaan naar hoofdcontent

Derwent coloursoft testen met een kerst thema

 

Hallo allemaal, vandaag heb ik een review voor jullie over de Derwent Coloursoft 12 stuks. Deze potloden zijn gemaakt in de fabriek van Derwent maar ik heb ze mogen ontvangen van De goedkoopste hobby voor deze review. Hier wil ik ze uiteraard voor bedanken.

Als eerst de tekst van de potloden:


Derwent Coloursoft Kleurpotloden - Het professionele zachte Kleurpotloden, fluweelachtige stift voor snelle en royale
kleurafgifte. Zeer geschikt voor kleurmenging en laag-over-laag technieken. Veelzijdige toepassingsmogelijkheden:van brede kleurvlakken voor eigentijdse stillevens tot gedetailleerde portretten en Mandala tekenen. Set met 12 kleurpotloden.


Ik ben al bekend met wat producten van Derwent, en ik ben altijd erg tevreden erover. Dus ik kan niet wachten om deze potloden te gaan testen. Maar eerst wil ik het blik eens goed bekijken.

Wat me meteen opviel aan dit blik was dat ze over alle basis kleuren beschikken, dus ondanks je maar 12 kleuren hebt kun je er veel kanten mee op. De potloden hebben allemaal een naam en nummer en die staan ook op de potloden gedrukt. Dat is handig voor wanneer je bezig bent met kleuren op nummer of wanneer je een potlood moet vervangen.( De derwent coloursoft kun je namelijk ook los kopen) De kleuren die in dit blik zitten zijn: Deep Cadmium, Bright Orange,red,Deep Fushia, indigo, blue, green, Lime Green, Dark terracotta, Dark brown, black en White. Dus eigenlijk heb je veel keus. Ookal gaat deze review over de set van 12 potloden, De goedkoopste hobby verkoopt ook grotere sets. Daarvoor verwijs ik jullie door naar hun website.

Ik ben wel benieuwd hoe de kleuren over komen voordat ik een kleurplaat kleur, vandaar dat ik nu eerst een kleurenkaart ga maken van deze 12 kleuren. Tijdens het maken van een kleurenkaart maak ik een schema van licht naar middel naar donker. Zodat je altijd even kan kijken of de kleur echt de kleur is die je nodig hebt. Zie hieronder mijn ingekleurde kleurenschema. Tijdens het testen vond ik de potloden ondanks het slechte kwaliteit papier al wel lekker kleuren dus dat maakte mij al enthousiast, vandaar ik nu ook snel ga kleuren.

                                      


Aangezien de kerstdagen voor de deur staan leek het mij leuk om voor deze review allemaal kerstkaarten te maken.

De eerste kaart is er eentje van Julia woning uit de serie: Winterkleurkaarten.

Bij deze kaart ben ik gewoon normaal gaan kleuren, waarbij ik de kleuren opbouw van licht naar donker en dan alles met de lichtste kleur weer samen blend. Dat ging heel fijn met deze potloden je hoeft totaal niet hard te drukken om een mooie kleur te krijgen. Wat ik belangrijk vind bij potloden is dat je er met pastelkrijt overheen kan gaan zonder dat het krijt vlekt op de gekleurde delen. Vandaar ik dat test met de Faber Castell pastelkrijt. Dat ging bij deze kaart echt perfect!


Voor de tweede kerstkaart kies ik een kaart van Masja van den Berg.

Bij deze kaart besloot ik om de potloden te testen in combinatie van doezelen met geurloze therpentine.

Als eerst kleurde ik de kaart in (zonder dat ik de kleuren weer geen blenden) en ik hield sommige stukken zoals de buik van de beer wit. Toen alles ingekleurd was begon ik met doezelen. Dat ging super goed en toen ik ging doezelen verloor het gekleurde niet zijn kleur. Dat was erg fijn om te zien, en die stukjes die ik wit had gelaten werden ook mooi gedekt. Op deze manier kreeg je mooie diepte.

Voor de derde en laatste kaart kleurde ik weer een kaart van Julia woning uit de serie: De enige echte dikke dames kleurkerstkaarten.

Voor deze kaart koos ik ervoor om de blender pennen van derwent( ook te koop bij de goedkoopste hobby) te proberen in combinatie met de Coloursoft. Eerst kleurde ik weer de kaart normaal in alleen ging ik weer de kleuren niet in elkaar blenden, daar ging ik namelijk de blender pennen voor gebruiken. Ook hier kleurden de potloden weer heerlijk. Toen ik er met de blender pennen over heen ging leek het wel of de kleuren compleet veranderde ze werden namelijk nog mooier. Ik was heel blij met het resultaat.




Als je opzoek bent naar een mooie set potloden die ook nog best wel betaalbaar is dan raad ik je zeker aan om je eens te verdiepen in de Derwent coloursoft. Deze potloden zijn mooi van kleur en je kunt er perfect mee mengen.

Extra informatie
Titel: Derwent Coloursoft 12stuks
Merk: Derwent
Prijs: 33,58 voor de set van 12 stuks, de grotere sets kosten meer

 


Reacties

Populaire posts van deze blog

STERKTE (met de zonnebloem van Marianne Design)

STERKTE Hallo allemaal, Deze keer heb ik voor  GoedkoopsteHobby.nl , en vooral voor jullie natuurlijk, een 'STERKTE' kaart gemaakt met de mooie nieuwe zonnebloem stans  van Marianne Design. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het idee op pinterest heb gezien, maar dit waren allemaal vrolijke gele zonnebloemen. Ik wil je juist laten zien dat je met deze stans ook een mooie stemmige kaart kunt maken. Hieronder laat ik je m.b.v. foto's zien hoe ik deze kaart gemaakt heb. Ik heb de zonnebloem twee keer gestanst uit lichtgrijs linnen cardstock. Bewaar het overgebleven cardstock en het rondje dat uit de zonnebloem komt. Beide zonnebloemen heb ik net zolang over elkaar heen geschoven tot ik ze mooi op elkaar vond liggen. Daarna heb ik ze net iets over de helft doorgesneden langs de blaadjes. Van de ene heb ik de blaadjes allemaal opgebold, de ander blijft plat.  Ik heb wat lijm langs de rand gedaan (zie onderstaande foto) en beide delen op elkaar geplakt. Het is niet erg als

Winnen / Give away

   Winactie onder onze volgers  Wat verloten we? We gaan elke maand een hobbypakket verloten met daarin 50 verschillende hobbyproducten. Zoals Stempels, snijmallen, stiften, klei en ga zo maar door. Elke maand een nieuw pakket.  Dus blijf ons volgen zodat je elke maand weer kans maakt op een hobbypakket helemaal voor niks!! Hoe doe je mee? Wil je kans maken op deze vette prijs? Om kans te maken is het noodzakelijk dat je https://goedkoopstehobbynl.blogspot.com/ volgt via de knop aan de rechterkant. En dat je 1 van de blogs die wij online hebben gezet te delen.  Volg je ons al? Dan hoef je verder geen actie te ondernemen. Dan hoef je alleen elke maand dat je mee wilt doen, een blog van ons te delen op jouw favoriete plek.  Naast het volgen op ons blog kun je ons ook volgen op Facebook:  https://www.facebook.com/goedkoopstehobby.nl/ Meedoen kan tot… Je kunt tot aan het eind van elke maand meedoen aan deze actie. Daarna trekken we de winnaars deze volgen rond de 5de van elke maand.  Heb j

Booh 🎃.......

Halloween op komst... 🎃👻🎃👻 De gezellige tijd , van lichtjes en leuke avondjes komen er weer aan. Met het oog op 👻 Halloween,  heb ik sprookjes gemaakt. Ik heb Cernit gebruikt. Night Glow/ glow in the dark. Heel simpel om te maken, met een super leuk resultaat. En in de nacht licht het ook nog op. Dit zijn de spulletjes die ik gebruikt heb. Vaasjes. Glazen bolletjes. (Aan gebrek bij katoen bolletjes) 3 pakjes cernit klei. En een roller , en mesje.  Ik Heb er stukjes van gemaakt. En tot een plak gerold. Ik doe dit door mijn pasta machine, maar met de hand en een fles is dit ook mogelijk. Het moet wel goed door gekneed worden , anders krijg je luchtbelletjes. De plak klei heb ik in drie stukken gesneden. 1 pakje voor 1 spookje. Dit is mijn basis. Alles flesjes zijn goed. Voor het bolletje zou je ook een knikker, katoenen bol of keukenrol bolletje met zilverfolie erover heen kunnen gebruiken. Maar denk er aan dat