Doorgaan naar hoofdcontent

PaasEi mandje


Het is bijna Pasen en dan mag een blog over een leuke paascreatie natuurlijk niet ontbreken. 
Ik heb dit jaar PaasEi mandjes gemaakt en die heb ik gedecoreerd met de snijmallen van de konijntjes en de paaseitjes van Marianne Design.


Ik laat eerst nog een paar foto's zien. Daarna laat ik zien hoe je het PaasEi mandje maakt.

Met een stukje vellum heb ik een pocket gemaakt, waar het label met 'FIJNE PASEN' los in zit.






De eitjes heb ik meerdere keren in verschillende kleuren uitgestanst om ze daarna weer door elkaar in elkaar te plakken.


Om dit PaasEi mandje te maken, heb je de volgende materialen nodig:
stevig dubbelzijdig designpapier, een grote en een kleine ovalen snijmal, schaar, (snij/ril)liniaal, lijm, 3D tape en lint.

Stans met de grote ovalen snijmal 2 x een ovaal (vanaf hier noem ik ze eieren ;-) ) uit het dubbelzijdig designpapier en snij van datzelfde designpapier een strook van 4 cm x 30 cm.


Leg beide uitgestanste eieren met de (voor jou) binnenkanten op elkaar en plak ze met een stukje verwijderbare tape aan elkaar. Leg dan de kleine ovalen snijmal overdwars aan de boven kant op de eieren en plak deze ook vast (zie onderstaande foto). Haal het geheel door je stansmachine. Snij ook een stukje van de onderkant af, zodat het ei straks kan staan. Deze rechte kant moet 4 cm breed worden.
Tip: plak de tape eerst even op je broek, dan plakt het wat minder en heb je minder kans op beschadigingen op je papier.


Je hebt nu de hengels op precies dezelfde plaats. Het kan zijn dat de stans net niet helemaal door het achterste ei is gegaan, maar die kun je nu makkelijk nog een keer stansen, omdat de vorm er al wel goed ingedrukt is. Ook de onderkant is mooi gelijk.


Neem nu de strook designpapier en ril en vouw deze op 6 cm, 13 cm, 17 cm en 24 cm en over de hele lengte aan beide kanten op 0,5 cm. Snij de plakstrookjes aan beide uiteinden eraf. Knip driehoekjes uit de andere plakstrookjes, maar laat de plakstrookjes in het midden heel. Rond 1 van de uiteinden af. Zie onderstaande foto.


Plak de eieren volgens onderstaande foto met de rechte kant op de plakstrookjes in het midden van de lange strook.


Plak nu aan 1 kant de strook netjes langs de rand van het ei vast. Nu kun je bepalen waar het spleetje moet komen om het ei dicht te kunnen maken.


Plak vervolgens de andere kant van het ei vast aan de plakstrook.


Als je nu de uiteinden van de strook in het midden iets naar beneden duwt, schuift hij vanzelf in elkaar. Duw je hem nog iets verder naar beneden, gaat hij weer open.


Het PaasEi mandje is nu klaar. Decoreer hem volgens voorbeeld en/of naar eigen inzicht.


Vul tenslotte de mandjes met chocolade eitjes.


Knoop de hengels met een bijpassend lintje bij elkaar en je hebt een erg leuk paascadeautje om iemand een fijne Pasen te wensen.


Ik ben benieuwd hoe jouw PaasEi mandje eruit ziet. Laat je hem zien in onze facebook groep?


Lieve, creatieve groetjes van Anita





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

STERKTE (met de zonnebloem van Marianne Design)

STERKTE Hallo allemaal, Deze keer heb ik voor  GoedkoopsteHobby.nl , en vooral voor jullie natuurlijk, een 'STERKTE' kaart gemaakt met de mooie nieuwe zonnebloem stans  van Marianne Design. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het idee op pinterest heb gezien, maar dit waren allemaal vrolijke gele zonnebloemen. Ik wil je juist laten zien dat je met deze stans ook een mooie stemmige kaart kunt maken. Hieronder laat ik je m.b.v. foto's zien hoe ik deze kaart gemaakt heb. Ik heb de zonnebloem twee keer gestanst uit lichtgrijs linnen cardstock. Bewaar het overgebleven cardstock en het rondje dat uit de zonnebloem komt. Beide zonnebloemen heb ik net zolang over elkaar heen geschoven tot ik ze mooi op elkaar vond liggen. Daarna heb ik ze net iets over de helft doorgesneden langs de blaadjes. Van de ene heb ik de blaadjes allemaal opgebold, de ander blijft plat.  Ik heb wat lijm langs de rand gedaan (zie onderstaande foto) en beide delen op elkaar geplakt. Het is niet erg als

Winnen / Give away

   Winactie onder onze volgers  Wat verloten we? We gaan elke maand een hobbypakket verloten met daarin 50 verschillende hobbyproducten. Zoals Stempels, snijmallen, stiften, klei en ga zo maar door. Elke maand een nieuw pakket.  Dus blijf ons volgen zodat je elke maand weer kans maakt op een hobbypakket helemaal voor niks!! Hoe doe je mee? Wil je kans maken op deze vette prijs? Om kans te maken is het noodzakelijk dat je https://goedkoopstehobbynl.blogspot.com/ volgt via de knop aan de rechterkant. En dat je 1 van de blogs die wij online hebben gezet te delen.  Volg je ons al? Dan hoef je verder geen actie te ondernemen. Dan hoef je alleen elke maand dat je mee wilt doen, een blog van ons te delen op jouw favoriete plek.  Naast het volgen op ons blog kun je ons ook volgen op Facebook:  https://www.facebook.com/goedkoopstehobby.nl/ Meedoen kan tot… Je kunt tot aan het eind van elke maand meedoen aan deze actie. Daarna trekken we de winnaars deze volgen rond de 5de van elke maand.  Heb j

Booh 🎃.......

Halloween op komst... 🎃👻🎃👻 De gezellige tijd , van lichtjes en leuke avondjes komen er weer aan. Met het oog op 👻 Halloween,  heb ik sprookjes gemaakt. Ik heb Cernit gebruikt. Night Glow/ glow in the dark. Heel simpel om te maken, met een super leuk resultaat. En in de nacht licht het ook nog op. Dit zijn de spulletjes die ik gebruikt heb. Vaasjes. Glazen bolletjes. (Aan gebrek bij katoen bolletjes) 3 pakjes cernit klei. En een roller , en mesje.  Ik Heb er stukjes van gemaakt. En tot een plak gerold. Ik doe dit door mijn pasta machine, maar met de hand en een fles is dit ook mogelijk. Het moet wel goed door gekneed worden , anders krijg je luchtbelletjes. De plak klei heb ik in drie stukken gesneden. 1 pakje voor 1 spookje. Dit is mijn basis. Alles flesjes zijn goed. Voor het bolletje zou je ook een knikker, katoenen bol of keukenrol bolletje met zilverfolie erover heen kunnen gebruiken. Maar denk er aan dat