Doorgaan naar hoofdcontent

Herfstarmbandje van Fimo


Deze week is het weer omgeslagen en de herfst komt er echt aan. Heerlijk binnen zitten en knutselen!

Dit gaf mij natuurlijk de inspiratie voor mijn project een herfstarmband.

Alle bedels zijn gemaakt van Fimoklei.

Ik ben gegaan voor een leren armband om de bedeltjes aan te hangen.

Wat heb je nodig?
-fimo in verschillende kleuren
-fimo liquid
-tools
-kettelstiften en ringen
-Fimo Pastel krijt
-Darwi vernis
-bandje en sluiting

Allereerst ben ik begonnen met de blaadjes. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een mal. De rest van de bedels zijn freestyle gemaakt. 
Voor de blaadjes ben ik gegaan voor groen, vanille en een soort oranje.


De paddenstoelen heb ik in 2 delen gemaakt. Fimo is echt een ontzettend fijne polymeerklei maar de roodtinten zijn zo enorm gepigmenteerd dat ik ze niet in 1 keer wilde maken. De voetjes zijn van wit gemaakt en als ik meteen rood erbij gebruik worden de voetjes roze en dat is niet de bedoeling.

Nadat ik de voetjes heb gemodelleerd en er streepjes in heb getrokken gaan ze 10 minuten de oven in zodat ik nu de hoedjes kan maken in rood en oranje. Op de rode hoedjes heb ik witte stippen geplakt. 



Als je de gebakken delen goed wil verbinden met de ongebakken klei kun je gebruik maken van Fimo liquid, een vloeibare fimo die goede verbinding maakt. 

Pompoenen horen echt thuis bij de herfst en het is eigenlijk een simpel  bolletje dat je een beetje platdrukt en strepen in trekt. Om dit uitgebreider te zien verwijs ik je even door naar mijn herfstdecoratie post van vorig jaar. 

Eikeltjes liggen buiten ook weer voor het oprapen buiten dus die komen er ook in. De hoedjes heb ik gemaakt van een bolletje klei dat ik op een grote dotting tool heb gedrukt. Hierna trek ik er streepjes in, eerst linksom dan rechtsom. 
De eikeltjes zelf zijn een bolletje klei met een klein puntje eraan en druk die in het hoedje. 


Kastanjes zijn supermakkelijk. Je pakt een bolletje donkerbruine klei en je maakt hem ovaal. maak met een lichte kleur (ik heb huidskleur gebruikt) en druk een ovaal bolletje op het grotere bolletje donkerbruin. Als de 2 kleuren mooi op elkaar aansluiten druk ik met een tandenborstel wat reliëf in de lichte kleur. 

Oranje besjes zijn ronde bolletjes met onderin 3 of 4 bruine sprietjes. Laat ze niet te ver uitsteken want zulke kleiden dingen zijn erg kwetsbaar.


De braam heb ik in het verleden weleens gemaakt en om hem een beetje realistisch te maken heb ik verschillende kleuren gemengd (paars, bordeaux en zwart). Hier heb ik allemaal bolletjes van gemaakt en op elkaar geplakt in de vorm van een braam. Als hier uiteindelijk de glans overheen gaat zou je hem bijna opeten.  


De kettelstiften heb ik iets korter geknipt. In de bedels ik wel vooraf een gaatje gemaakt zodat de stift er makkelijker in gaat zonder teveel te vervormen. Om hem echt goed vast te zetten heb ik de kettelstift even door de fimo liquid gehaald voor een nog sterkere verbinding. 

Voor ik de bedels in de oven doe heb ik eerst met pastelkrijt wat kleur aangebracht. Op de blaadjes heb ik erg veel kleuren gebruikt maar de eikels hebben hier wat bruin of groen gekregen en de pompoenen hebben in de inkepingen ook een beetje bruin gekregen. Zo worden je bedels iets natuurlijker maar heb je het niet blijft het leuk. Of je hebt een hele goede reden om ze goedkoop in te slaan. Wil je meer info over pastelkrijt kijk dan even bij mijn post over de oorbellen. Die trouwens ontzettend goed bij de armband gaan!


Daar gaan ze dan allemaal tegelijk op 110 graden voor 30 minuten!

Het resultaat mag er zijn!
We gaan met de vernis aan de gang. De Fimo glanslak is erg fijn maar sinds ik de Darwi heb ontdekt gebruik ik niet anders.


 Het geeft echt een mooie glans, er is niet veel nodig en het droogt ook snel. Voor ik alles in de vernis heb gezet zijn de eerste dingen al droog. Ik ben begonnen met de satijn vernis op de pompoenen en de eikeltjes. De glanslak is voor de besjes, kastanjes en de bramen. Wat een verschil he?


Buig de ringen voor de blaadjes met 1 kant naar je toe en de andere naar achter zodat het zijn ronde vorm behoudt. Nu kunnen we de bedels met de oogjes aan het bandje rijgen. Ik heb er aan een kant een sluiting aan gemaakt. 


Bij goedkoopste hobby zijn alle materialen te krijgen om de herfstarmband te maken. Vergeet niet te kijken op goedkoopsteklei en goedkoopste kralen.


De armband is lekker vol geworden en geeft mij echt herfstvibes, wat vind jij ervan?


Tot de volgende post!

Cindy



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

STERKTE (met de zonnebloem van Marianne Design)

STERKTE Hallo allemaal, Deze keer heb ik voor  GoedkoopsteHobby.nl , en vooral voor jullie natuurlijk, een 'STERKTE' kaart gemaakt met de mooie nieuwe zonnebloem stans  van Marianne Design. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het idee op pinterest heb gezien, maar dit waren allemaal vrolijke gele zonnebloemen. Ik wil je juist laten zien dat je met deze stans ook een mooie stemmige kaart kunt maken. Hieronder laat ik je m.b.v. foto's zien hoe ik deze kaart gemaakt heb. Ik heb de zonnebloem twee keer gestanst uit lichtgrijs linnen cardstock. Bewaar het overgebleven cardstock en het rondje dat uit de zonnebloem komt. Beide zonnebloemen heb ik net zolang over elkaar heen geschoven tot ik ze mooi op elkaar vond liggen. Daarna heb ik ze net iets over de helft doorgesneden langs de blaadjes. Van de ene heb ik de blaadjes allemaal opgebold, de ander blijft plat.  Ik heb wat lijm langs de rand gedaan (zie onderstaande foto) en beide delen op elkaar geplakt. Het is niet erg als

Winnen / Give away

   Winactie onder onze volgers  Wat verloten we? We gaan elke maand een hobbypakket verloten met daarin 50 verschillende hobbyproducten. Zoals Stempels, snijmallen, stiften, klei en ga zo maar door. Elke maand een nieuw pakket.  Dus blijf ons volgen zodat je elke maand weer kans maakt op een hobbypakket helemaal voor niks!! Hoe doe je mee? Wil je kans maken op deze vette prijs? Om kans te maken is het noodzakelijk dat je https://goedkoopstehobbynl.blogspot.com/ volgt via de knop aan de rechterkant. En dat je 1 van de blogs die wij online hebben gezet te delen.  Volg je ons al? Dan hoef je verder geen actie te ondernemen. Dan hoef je alleen elke maand dat je mee wilt doen, een blog van ons te delen op jouw favoriete plek.  Naast het volgen op ons blog kun je ons ook volgen op Facebook:  https://www.facebook.com/goedkoopstehobby.nl/ Meedoen kan tot… Je kunt tot aan het eind van elke maand meedoen aan deze actie. Daarna trekken we de winnaars deze volgen rond de 5de van elke maand.  Heb j

Booh 🎃.......

Halloween op komst... 🎃👻🎃👻 De gezellige tijd , van lichtjes en leuke avondjes komen er weer aan. Met het oog op 👻 Halloween,  heb ik sprookjes gemaakt. Ik heb Cernit gebruikt. Night Glow/ glow in the dark. Heel simpel om te maken, met een super leuk resultaat. En in de nacht licht het ook nog op. Dit zijn de spulletjes die ik gebruikt heb. Vaasjes. Glazen bolletjes. (Aan gebrek bij katoen bolletjes) 3 pakjes cernit klei. En een roller , en mesje.  Ik Heb er stukjes van gemaakt. En tot een plak gerold. Ik doe dit door mijn pasta machine, maar met de hand en een fles is dit ook mogelijk. Het moet wel goed door gekneed worden , anders krijg je luchtbelletjes. De plak klei heb ik in drie stukken gesneden. 1 pakje voor 1 spookje. Dit is mijn basis. Alles flesjes zijn goed. Voor het bolletje zou je ook een knikker, katoenen bol of keukenrol bolletje met zilverfolie erover heen kunnen gebruiken. Maar denk er aan dat